Σάββατο 22 Ιουλίου 2017

Facebook dislike!

Σχετική εικόνα
para-cosmos
Για δύο λόγους δεν μ'αρεσει το Facebook.

Ο πρώτος :
Διότι προσπαθεί με το στανιό να συνάψει σχέσεις μαζί μου.
Με αποκαλεί με το όνομά μου.
Μου απευθύνεται στον ενικό.
Μου στέλνει χαρούλες και φιλάκια
Θυμάται τα γενέθλιά μου και μου στέλνει digital τούρτες με κεράκια.
Θυμάται τα γενέθλια των παιδιών μου και των παιδικών μου φίλων.
Υπολογίζει πόσες φορές χάρηκα, θαύμασα, σχολίασα, θύμωσα, μπήκα και βγήκα από τους τοίχους του.
Μου υπενθυμίζει να πάω διακοπές, μου προτείνει πού να πάω, μου φτιάχνει προσωπικά, δικά μου άλμπουμ με τις στιγμές του χρόνου που πέρασε.
Αν περάσει αρκετός χρόνος χωρίς να κάνω κάτι μαζί του, μου στέλνει ειδοποιήσεις, σκουντήματα και σα να μου κάνει παράπονα....
Κοντολογίς προσπαθεί να έρθει τόσο κοντά μου, έτσι που εγώ έχοντας γίνει το επίκεντρό του,  να νιώθω μέσα του και αυτό να με έχει περικυκλώσει.
Είναι σχέση αυτό;
Και βέβαια είναι.
Είναι όμως σχέση με το τίποτα. Είναι αυτο-σχέση. Δηλαδή η διαστροφή της σχέσης.

Ο δεύτερος:



Διότι ωθεί τους ανθρώπους στην οικειοποίηση  της λογικής της διαφήμισης.

Η διαφήμιση είναι ο Πρακτικός λόγος της εποχής. Δεν υπάρχει άλλος ηθικο-πρακτικός λόγος, παρά μόνο αυτός που επιβάλλεται από τη νομοθεσία και παράγεται από την διαφήμιση.
Η διαφήμιση δεν αφορά πλέον κάποιους ειδήμονες, τους διαφημιστές.  Έχει σπάσει τα στεγανά των ειδημόνων. Λειτουργεί πλέον όχι μόνο για τις προωθητικές ανάγκες της Coca Cola, της Fiat ή του s/m Μασούτης,   αλλά σαν ένα κοινό αγαθό, διαθέσιμο σε όλους.
Ο καθένας  στην αγορά του Facebook,  μπορεί να εφαρμόσει,  και επιβραβεύεται γι' αυτό,   τις πρακτικές τεχνικές της διαφήμισης για να προωθήει τον εαυτό του σαν εμπόρευμα.
Οι άνθρωποι συνηθίζουν στο να προβάλλουν, να συσκευάζουν, να πουλάνε και να καταναλώνουν τους εαυτούς τους.  Οι άλλοι είναι χρήσιμοι για αυτούς τους σκοπούς της κατανάλωσης του εαυτού.
Οι άνθρωποι για τούτο προσπαθούν και γίνονται ουάου!!!
Φωτογραφίζουν τα σπίτια και τους τόπους τους, τα μέρη που πηγαίνουν,  τις στιγμές τους, τα πρόσωπά τους, αραδιάζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με μια διάθεση ασφυκτικού πακεταρίσματος.
Μόνο που κανείς δεν ενδιαφέρεται για το πακέτο του άλλου, παρά μόνο για το δικό του.

Με απλά λόγια το πακετάρισμα   είναι ο σύγχρονος   ναρκισσισμός.
Γενικά το facebook πακετάρει την ζωή και τον εαυτό των ανθρώπων με την συγκατάθεσή τους, ασφαλώς και μέσα από την γλυκιά αύρα της ελευθερίας της γνώμης, ακόμα και της κριτικής....
Αυτό το πακετάρισμα όμως είναι η καταστροφή όλων:  της ζωής και του εαυτού...της ελευθερίας και της κριτικής.

Γι' αυτούς τους λόγους δεν μ' αρέσει το facebook.

Αυτό όμως δεν έχει καμία αξία.
Καθώς οι δύο αυτοί λόγοι ενδημούν κι αλλού.
Κι αυτό,  νομίζω ότι έχει κάποια αξία.
Το να μπορούμε, δηλαδή, να τους εντοπίζουμε και πέραν του facebook.

3 σχόλια:

  1. Αναφορικά με τον πρώτο λόγο, δε σου φταίει το fb. Ένα εξελιγμένο organiser που τρέφεται με ό,τι εσύ του δίνεις. Για τον δεύτερο, συμφωνώ και θα προσπαθήσω να εκτείνω τη σκέψη σου πιάνοντας την μεγαλύτερη εικόνα: Το fb είναι, ουσιαστικά, ένα διαδικτυακό ημερολόγιο, απόγονος των ημερολογίων που κάποιοι, κάποτε, κρατούσαν επτασφράγιστα κρυμμένα. Μόνο που σήμερα, μέσω αυτού του δόλιου ναρκισσιστικού μηχανισμού που ορθά επεσήμανες, συνετελέσθη η απόλυτη αναστροφή και ο άνθρωπος δημοσιοποιεί ΤΑ ΠΑΝΤΑ με την ίδια ακριβώς λύσσα που κάποτε τα προφύλασσε από τα βέβηλα μάτια. Κοντολογίς, το fb είναι το τέλος της προσωπικότητας και του ιδιωτικού χώρου, προάγγελος της επερχόμενης ατομικής βόμβας βλακείας και αποχαύνωσης που πρόκειται να σκάσει πάνω από την κοινωνία μας τα επόμενα χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι δικό μου το κείμενο.Είναι από το μπλογκ para-cosmos.Το γράφω γιατί χρησιμοποιείς δεύτερο ενικό.Για το πρώτο κομμάτι δεν έχω άποψη γιατί δεν ξέρω καθόλου πως λειτουργεί το fb.Στο δεύτερο δεν έχω να προσθέσω κάτι.Δεν αφήσατε και τίποτα.

      Διαγραφή
  2. εγω το χρησιμοποιω για να παρακολουθω σελιδες π.τ (χαχαχα).Για εμενα το προβλημα ειναι οτι μπαινω για να τσεκαρω τα νεα κανα 5λεπτο και καταληγω κανα 2ωρο...Παντως μπορεις να κανεις μια σελιδα αν θες,οπως ο π.κονανος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Επ- Ανάσταση

  Η επανάσταση χωρίς την Ανάσταση δε μπορεί να υπάρξει αλλά και η Ανάσταση τροφοδοτεί επαναστάσεις. Όταν ο θάνατος νικιέται δε θα μπορούσαν ...