Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

Όχι άλλες αυθεντίες!


Πραγματικά δε καταλαβαίνω την εμμονή των ανθρώπων να "αυθεντοποιούν"(είμαι λεξιπλάστης,συνηθίστε το)εώς και να θεοποιούν κάποιους χωρίς ουσιαστικό λόγο.
Δεν μπορώ να το χωνέψω βρε αδερφέ.Για παράδειγμα,έχω πιάσει όπλο μόνο στο στρατό,σκόπευσα και δεν κατάφερα να πετύχω όχι το στόχο μου,αλλά ούτε το βουνό πίσω από το στόχο μου.Αν λοιπόν κάτσω και γράψω,χρησιμοποιώντας πολύπλοκες και δυσνόητες προτάσεις,ένα βιβλίο για την τέχνη της σκοποβολής,γράφοντας ένα σωρό ασυναρτησίες ή αυθαιρεσίες,και με διαφημίσει ο εκδοτικός οίκος ή κάποια ΜΜΕ θα πέσουν όλοι ξεροί.Θα ακούσεις να λένε "ποια Κορακάκη ρε φίλε,δε διάβασες τι έχει γράψει ο παπα-Κώστας;".



Το ότι δεν πετυχαίνω ελέφαντα εξ επαφής κανένα δεν ενδιαφέρει.Το παράδειγμα είναι λίγο υπερβολικό.Σίγουρα κάποιος θα πει "για καθίστε ρε παιδιά,πού έμαθε σκοποβολή ο τύπος και μας γράφει ό,τι γράφει;".Και όλη η φήμη μου θα καταστραφεί.

Δε γίνεται το ίδιο όμως σε πιο "θεωρητικά" ας το πούμε έτσι,πεδία.Έτσι λοιπόν,ο καθένας μπορεί να αυτοανακυρηχθεί μέγας διανοούμενος,φιλόσοφος,θεολόγος κλπ.Και γιατί;Γιατί έχει πτυχία,έχει διαβάσει πολλά βιβλία κλπ.Συγνώμη,αλλά αυτά είναι μπούρδες.Για να διασκευάσω κάτι που έχει γράψει ο Θορώ,δεν δέχομαι σαν δάσκαλο κανένα αν δεν μου παρουσιάσει κάποια πτυχή της ζωής του έστω,που να έχει εφαρμόσει αυτά που γράφει.Η φιλοσοφία,λέει ο Διογένης ο Κυνικός,σε προετοιμάζει για κάθε μεταβολή της τύχης.Πώς,λοιπόν,ονομάζεται φιλόσοφος κάποιος που έζησε όλη τη ζωή του στη μιζέρια και τη κακομοιριά;Ή κάποιος εντελώς μισάνθρωπος;Πώς λέγεται θεολόγος κάποιος που δεν έχει τη παραμικρή σχέση με τη προσευχή;Απλά διαβάζοντας απόψεις άλλων και φέρνοντάς τα στα μέτρα του;Αν εγώ διαβάσω δέκα βιβλία χειρουργικής και ανακατέψω και λίγο τα πράγματα ώστε να βγάλω τα συμπεράσματα που εγώ θέλω θα με αφήσετε να σας εγχειρήσω;


Προσέξτε,δε λέω να μη λέει κάποιος την άποψή του για θέματα που τον ενδιαφέρουν.Όλοι πρέπει να πιέζουν τους εαυτούς τους ώστε να μπορούν να έχουν άποψη πάνω σε όσο πιο πολλά θέματα γίνεται.Αλλά για να αποκτήσει και μια κάποια βαρύτητα θέλει να έχεις να παρουσιάσεις και κάτι,όχι μόνο λόγια.

2 σχόλια:

  1. Ο κυρός Μητροπολίτης Πέτρος του Πατριαρχειου Αντιοχείας που ερχοταν συμπροσευχόμενος στον Ι.Ν.Αγ.Παντελεήμονος Αχαρνών όταν τον ρωτούσαν επειδή καθόταν στο ιερό και δεν τον ήξεραν ειστε Θεολόγος; Απαντούσε έχω σπουδάσει υδραυλικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πολιτισμοί

 Ακολουθεί μια κάπως αντιδημοφιλής άποψη. όχι, οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας κλπ δεν ήταν κάποιου είδους προ Χριστού ...